امامزاده عبدالله و زائرانش را در یابید

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

مدتی است جهت نوسازی ، بقعه متبرکه امامزاده عبدالله ع که در نزدیکی روستای حاجی آباد واقع شده است تخریب گردیده و تنها یک شیروانی اطراف ضریح نصب کرده اند و فاصله شیروانی تا ضریح به اندازه ای کم است که فقط یک نفر می تواند بین ضریح و شیروانی بایستد و هیچ کس نمی تواند در کنار ضریح امامزاده به راحتی بنشیند و یا نماز بخواند . این مسئله بسیاری از زائران این امامزاده را نگران کرده است و این حالت هر چند هم که موقتی است اما در شان این امامزاده نمی باشد . متاسفانه به دلیل عدم استفاده یا استفاده کم دستگاه ها و مسئول های فرهنگی شهرستان مرودشت از پتانسیل این امامزاده عزیز ، امروزه این مکان به سمتی می رود که فقط ارزش تفریحی داشته باشد نه ارزش زیارتی و معنو ی . به دلیل
نبود یک روحانی در جوار امامزاده ،نبود یک پایگاه بسیج و نبود یک مرکز فرهنگی در کنار این امامزاده ، امروزه می بینیم خیلی از افرادی که مکان این امامزاده را برای تفریح انتخاب می کنند حتی به زیارت نمی روند و خیلی از آنها نیز در این محوطه زیارتی حتی با عدم رعایت حجابشان ، خاطر آن امامزاده شریف و دیگر زائران را آزرده خاطر می کنند .
بنده در سفر اخیرم به این امامزاده یک حادثه دردآو هم مشاهده کردم و آن کشیدن قلیان توسط دو کودک چهار پنج ساله در کنار پدر و مادرشان بود و اگر چه یقینا آثار این کار فرزاندانشان را به خوبی نمی دانستند بنابراین نسبت به این امر به واسطه عدم آگاهی بی تفاوت بودند اما این می تواند برای مسئولین و حتی ما مردم نیز یک هشدار باشد .
پس آثار و آسیب های کم کاری فرهنگی و یا عدم کار فرهنگی در جوار این امامزاده شریف عبارتند از :
1 عدم ترویج فرهنگ نماز خصوصا نمازهای جماعت .
2- عدم معرفت نسبت به امامزاده و نحوه زیارت .
3- کاسته شدن از ارزش زیارتی مکان و جلوه دادن آنجا به یک مکان تفریحی صرف .
4 ترویج استفاده از قلیان در این مکان عمومی .
5 ترویج بد حجابی در کنار امامزاده .
6 روی آوردن زائران و مسافران به تفریحات ناسالم .
و ......
اما راهکارهایی که به ذهن بنده حقیر می رسند عبارتند از :
برای ترویج نماز جماعت در این مکان بهتر است از حضور یک روحانی بهره مند باشیم که با حضور ایشان یقینا بسیاری از آسیب ها و مشکلات حل می شود .
متاسفانه خیلی از افراد احکام شرعی را نمی دانند و عامدا هم برای به دست آوردن آن تلاش نمی کنند و در این رابطه تحقیق نمی کنند ، اما کسانی که کار فرهنگی انجام می دهند و از این احکان مطلع هستند به راحتی می توانند در این مکان ، احکام شرعی را به گوش مخاطبان ( زائران ) برسانند.
به نظر بنده حقیر بهتر است هر چه سریع تر مسئولین و مردم به فکر تغییر شکل حصار موقتی اطراف ضریح ، به شکل و حالتی مناسب تر باشند تا زائران به راحتی به زیارت و کسب معرفت از امامزاده بپردازند .
باید کانون های فرهنگی شهرستان در کنار وامزاده برنامه گشت های فرهنگی داشته باشند و از راه صحیح به ترویج ارزش ها همت گمارند و در نهایت اینکه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید و از این راه در اصلاح شهر و جامعه خود گام بردارید .

در ضمن نظیر این مشکلات در برخی دیگر از امامزاده ها نیز وجود دارد .


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه